Pisco en Huacachina - Reisverslag uit Huacaquiña, Peru van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu Pisco en Huacachina - Reisverslag uit Huacaquiña, Peru van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu

Pisco en Huacachina

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

05 September 2015 | Peru, Huacaquiña

Hoi!

Zijn we weer. Vanuit onze B&B zijn we met de taxi weggebracht naar het busstation in Lima. Vanuit daar zijn we meteen doorgereden met de bus richting Pisco. Dat sloot mooi aan. Op dit moment hebben we Lima dus nog niet echt gezien, maar dat bewaren we tot het eind.

Busreis verliep goed (4 uur Lima - Pisco) maar we verbazen ons allebei over het landschap. Veel zandduinen en uitgestrekte droge vlaktes met op de achtergrond een indrukwekkend berglandschap. De bus reed het hele stuk ook langs de kust, dus dat was mooi, want ik hou van de zee :)
Aangekomen op de busplaats van Pisco, stond een welwillige taxi chauffeur ons al direct in de nek te hijgen om ons weg te brengen. We wilden naar Pisco, want we hadden een hotel doorgekregen van Raquel (de vrouw van de Belgische meneer waar ik in Nederland contact mee had). Toch lieten we ons ongeveer in 1 minuut ompraten om naar Paracas te gaan. Dit zou veiliger zijn en was dichtbij de vertrekplaats van de boottocht die we de volgende dag zouden doen. Klein plaatsje aan het strand met wederom veel pelikanen (nu wel met mooie rood/blauwe snavels/bekken). 'S savonds de Pisco Sour geprobeerd (lokale cocktail). Smaakte goed, dus maar meteen ieder 1,25 liter genuttigd ;)
Helaas hield dit ons niet lang genoeg in slaap om de jetlag wat tegen te gaan, dus ik was de volgende ochtend/nacht rond 04:00 toch wel wakker.

Volgende ochtend vrijdag 4 september stond om 08:00 een boottocht op het programma richting islas bellistas (ik had deze Tour bij een jonge geboekt die zich verbaasde dat ik Nederlands ben: you from Holland?! You so small!) het leefgebied van duizenden vogels, zeehonden en pinguïns. We konden ze van heel dichtbij bekijken, mooi!

Rond 10:00 waren we terug, toen inpakken, uitchecken en om 11:00 vertrok er een busje richting Huacachina waar we zouden gaan sandboarden en buggy rijden in de op één na hoogste zandduinen ter wereld. Toen we aankwamen bij deze oase (het plaatsje is letterlijk een oase midden in een woestijn achtig gebied), scheen het zonnetje en was het lekker warm. We hebben ons ook direct een "winery" aan laten smeren voor 5,-.
We moesten wel snel naar onze hostel, eten en terug naar het travel kantoortje want we zouden alweer om 13:00 vertrekken. "Winery" houdt hier voornamelijk in dat ze je in ongeveer 5 minuten laten zien hoe ze wijnen en andere lokale dranken maken en de rest van de tijd je vol gieten met 42% alcohol drankjes ;)

Na de winery gingen we met de buggy's de duinen op! Echt een zeer bijzondere omgeving en wat een uitzicht! De buggy chauffeur ging echt als een dolle tekeer en iedereen in onze buggy gilde het uit! Behalve Nikki natuurlijk ;) Het voelde als een soort achtbaan! Uiteindelijk sandboarden, liggend op een soort snowboard van de bergen af, hoger dan je denkt!!! En hard ook! Maar heel leuk :) :)

Toen moe! Gegeten en helaas weer op tijd naar bed

• 06 September 2015 - 12:11

Menno:

Tofjes hoor! Paar extra fotootjes kan geen kwaad btw

• 09 September 2015 - 14:15

Valérie:

Wauw! wat hebben jullie het goed! Leuke verslagjes ook. Veel plezier nog.

• 09 September 2015 - 21:38

Jan Van Vlerken:

hoi Maartje en Nikki
    Gaat alles goed daar de andere kant van de Atlantische oceaan? Wat is het toch ver weg geniet er maar lekker van. Je bent er nou toch. Trouwens het wordt nog een hele wandeling naar die machi of te wel mooie stad op die berg. Nog veel plezier en laat wat van je horen. doei papa