We made it :) - Reisverslag uit La Puntilla, Peru van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu We made it :) - Reisverslag uit La Puntilla, Peru van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu

We made it :)

Blijf op de hoogte en volg Maartje

04 September 2015 | Peru, La Puntilla

Peru

Zo, we zijn er! Het is nu 3 september 6:31 als ik dit typ. In ons eerste B&B geen internet.
Gisteren aangekomen rond 11:00 lokale tijd. In Nederland was het toen inmiddels 18:00, dus onze reis heeft uiteindelijk bijna 24 uur geduurd. Daar hebben we niet echt bij stil gestaan toen we boekte, maar ik moet zeggen dat het allemaal snel ging en reuze mee viel! Gelukkig veel kunnen slapen.

We werden opgehaald door de vrouw van de Belgische meneer waar ik in Nederland veel mail contact mee heb gehad. Ze zou een bordje bijhebben met onze namen er op.

We kwamen aan in de vertrekhal en na 5 (!!!) minuten zagen we het bordje nog niet.. Misschien was er iets? Misschien hadden ze gemaild en ik kon mijn mail daar niet laden.. Lichte ongerustheid, maar na een kwartier stond ze daar toch! Ha ha, het is duidelijk dat we onze Hollandse stiptheid hier even moeten laten gaan en er vanuit gaan dat alles gewoon goed komt!

Het was ongeveer een uur rijden naar de B&B en die ligt in het plaatsje Ancon, 1,5 uur van Lima af. Onderweg zagen we veel hoge zand duinachtige bergen, een bijzonder landschap. En het was meteen duidelijk dat er veel armoede heerst aan de duizenden krotten opgestapeld tussen deze bergen. Daar aangekomen is mevrouw weggegaan en hebben wij wat over het strand hier gelopen en een biertje gedronken bij een lokale tent waar ze HEEL erg hun best doen om mensen binnen te joelen met hun menukaart! :)
En waar het wemelde van de pelikanen, gekke beesten!

Toen waren we toch wel erg moe en zijn we al om half 5 lokale tijd gaan slapen en worden we nu eigenlijk wakker. Vandaag gaan we richting Pisco.

De groeten :)

• 04 September 2015 - 22:16