Puno - Reisverslag uit Mensfort, Nederland van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu Puno - Reisverslag uit Mensfort, Nederland van Maartje Vlerken - WaarBenJij.nu

Puno

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 September 2015 | Nederland, Mensfort

Waar was ik ook alweer gebleven..

Inmiddels alweer bijna een week thuis, maar toch zonde om ons avontuur niet af te maken!
'S ochtends werden we wakker in onze mooie hostel met lekker bed... Op naar t ontbijt, we keken elkaar aan en dachten: eigenlijk zouden we het liefst nog een nachtje lekker relaxed hier blijven... Maar kan niet!!! Om alles te kunnen zien wat we wilden, moesten we vandaag door richting Puno. Dus opstaan, nog lekker in de zon een terrasje pakken in Arequipa, we hadden al ergens een leuk dakterras gezien dus daar wilden we onze laatste uurtjes wel doorbrengen.. En Ohja! De bus naar Puno moest nog geboekt worden :) Dit bleek geen probleem, de bus vertrok om 13:30 en zou ongeveer 7 uur duren. Dus 's avonds kwamen we aan in Puno en hebben we direct ook de excursie voor de dag er na geboekt: een bezoek aan de drijvende eilanden op het Titicacameer! Wederom geen probleem dat we zo laat waren met boeken.. Lekker geslapen en de volgende dag werden we rond half 7 opgehaald en werden we met een busje naar het meer gebracht waar onze boot vertrok.

In het begin was het behoorlijk koud! We kwamen al snel aan bij het eerste eiland, veel mensen hadden ons verteld dat het heel toeristisch en commercieel zou zijn (maar hé, is machu Picchu dat ook niet?!) en dat was t ook wel een beetje! Maar hier zag ik wel het Peru en de Peruanen zoals ik ze me voorstelden voordat we gingen! Vrolijk, vriendelijk, kleurrijk in een mooie, serene omgeving... Met de blauwe lucht en het felblauwe water op de achtergrond, was dit een mooie plek voor mij om veel mooie foto's te maken!! Het was mooi om te zien hoe de mensen daar "leven" en we hebben een stukje rondgevaren in zo'n rieten boot. Toen door naar een volgend eiland waar we ook gingen lunchen (heerlijk visje!) en daarna met de boot weer terug naar het vaste land... We zouden eigenlijk rond 16:00 terug zijn en dat vonden we wel prettig, want we gingen de volgende ochtend alweer door naar Cuzco en dan hadden we nog de kans om dit stadje ook een beetje te bekijken... Helaas schoot de boottocht terug niet echt op, dus toen we terugkwamen was het al donker.. Wel de stad (stadje) in het donker nog bekeken en gezellig ergens wat gegeten en gedronken.
Toen weer; hup naar bed!! Ja, ja, reizen gaat niet altijd over rozen... Hihi

Hier na: Cuzco en onze trekking naar machu Picchu!